Weekendje Maastricht in het Mabi Hotel.

Een keel die voelt als schuurpapier, spierpijn in mijn benen van het dansen en wandelen en wallen tot aan onze knieën maar het was het allemaal meer dan waard! Afgelopen weekend ging ik samen met Esther naar Maastricht. We sliepen in een prachtig hotel met een nog leuker concept. In deze blog vertel ik meer over het hotel en ons weekend.

MABI CITY CENTRE HOTEL MAASTRICHT

We boekten een kamer voor 2 nachten in het Mabi Hotel. Een luxe boutique hotel met een art deco style. Het hotel is gevestigd in een oude bioscoop in het centrum van Maastricht (kleine gracht). Bij binnenkomst in het hotel kwam de popcorn lucht ons tegemoet en maakte mijn interieurhart een sprongetje. Al die prachtige design items vormden samen met het concept een complete beleving. Toen de locatie nog diende als bioscoop, moesten de films des tijds door een keuring. Alle pikante scenes werden eruit gehaald en niet vertoond in de zaal. Dit ‘verknipte resultaat’ wat daardoor ontstond, is doorgevoerd in het concept. Dit zag je terug in het behang, de vloer, een schaar die in je hotelkamer hangt, de spiegel die een hoek mist en zelfs in het wc papier waarvan de hoekjes werden omgevouwen wanneer er was schoongemaakt. Ook stond er op de hal tegenover je hotelkamer een roze Smeg koelkast waar je gratis water kan pakken(ideaal na een avondje stappen). En als kers op de taart: beschikt het hotel nog over een bioscoopzaaltje waar je gratis een netflix film kunt kijken. Meer daarover lees je later in dit blog!

TERRASSEN, DANSEN, LEKKER ETEN EN WIJN.

Op zaterdag ochtend namen we de trein om 9 uur vanaf Apeldoorn. Het was een flinke reis van iets meer dan drie uur. Maar we hadden zo dus wel de tijd om ons alvast een beetje te verdiepen in het Limburgse accent. Wat we ook echt snel onder de knie kregen #not. Vanaf het station besloten we de bus naar het hotel te nemen (wat een busreis van 2-seconde bleek te zijn haha). Het hotel zat direct bij de bushalte. Na het inchecken doken we een terrasje op, ideaal want nog geen minuut lopen vanaf het hotel zat een groot plein met terrasjes. Het was heerlijk weer, dus heel fijn om door de prachtige stad te wandelen in de zon. We gingen ’s avonds uit eten in een straat vol met restaurantjes aan de vrijthof. Nadat ik het sap van mijn garnalen spies lekker over mijn jurk had gegooid(en dus lekker naar vis rook, zo fijn), genoten we van het eten en hebben we ons daarna klaar gemaakt in het hotel om een avondje op stap te gaan.

STAPPEN IN MAASTRICHT

De mensen die mij beter kennen weten dat ik niet zo van het stappen ben. Maar af en toe vindt ik het super leuk en gezellig. Zo gingen Esther en ik opzoek naar de leukste plekken om te stappen in Maastricht. De Platielstraat is echt de uitgaansstraat van de stad. Het zit vol met leuke cafés en barretjes met goede muziek. We gingen ze dan ook allemaal langs. Ik had al veel leuke verhalen gehoord over de twee heren. Maar dit was zo druk dat wij er direct weer weg gingen. Gek op wijn? naar mijn mening hebben ze bij Cafe Van Bommel de beste wijn! Rond een uur of 3 gingen de lichten in de meesten cafés aan en zijn wij nog verkast naar FM Kaffee waar we de avond om half zes ’s ochtends afsloten met een frikandel speciaal.

DE BRANDWEER KANTINE

Zondag zijn we gaan brunchen in de brandweer kantine. Tot de midden jaren 90 werd het nog volop gebruikt als brandweerkazerne. Sinds 2015 dient de kazerne als horeca gelegenheid dat in een retro stijl is ingericht.  Ondanks dat het een gigantisch grote ruimte is, voelt het huiselijk, gezellig en warm aan. De kaart staat vol met verschillende gerechten, die er allemaal heerlijk uitzien! Je kunt hier ook prima gaan werken of een boek lezen uit de ruil bibliotheek in de kantine.

RESTAURANT IL GIARDINO

Nadat we ’s middags de stad door zijn gestruind en lekker van het zonnetje hebben genoten zijn we gaan eten bij restaurant Il Giardino aan het onze lieve vrouwen plein. Toen we het restaurant binnen stapte, voelde het voor mij net even alsof ik weer in Italië was. We werden in het Italiaans verwelkomd door de obers (welke allemaal uit Sicilië kwamen). Toen ik ze vertelde dat ik een halfjaar op Sicilië heb gewoond vonden ze dat natuurlijk helemaal leuk. Zo heb ik daarna lekker Italiaans gepraat. En ja, ik kon het gelukkig nog een beetje!

NETFLIXEN IN EEN PRIVE BIOSSCOOPZAAL

Er is niets lekkerder dan uitbuiken voor de tv. Hoe leuk is het dan als je in het hotel waar je overnacht een bioscoopzaal (gratis) kan afhuren. Wij huurde de zaal na het eten en kozen een kerstfilm uit via netflix #sorrynotsorry. En genoten van onze popcorn en een wijntje.

Ik heb een super leuk weekend gehad met Esther. Het is een prachtige stad met hele spontane mensen! Ik zou iedereen kunnen aanraden om naar Maastricht te gaan. Ik kom iniedergeval nog eens terug!

Liefs, Centaine

Geschreven door
More from Centaine

3D tekeningen Zeist

Voor Interieurstudio By Thimble mocht ik de 3D tekeningen verzorgen voor deze prachtige woning...